loading...
پروژه های دانشجویی،تحقیق و مقاله های دانش آموزی
MOHAMMADREZA HAMDAST بازدید : 396 سه شنبه 03 آذر 1394 نظرات (0)
تحقیق-روش-های-تدریس-در-آموزش-ابتدایی
تحقیق روش های تدریس در آموزش ابتدایی
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 27
حجم فایل: 99
قیمت: : 1000 تومان

بخشی از متن:
بخشی از متن:
اصطلاح تدريس، اگر چه در متون علوم تربيتي مفهومي آشنا به نظر مي رسد، اكثر معلمان و مجريان برنامه هاي درسي با معني و ماهيت درست آن آشنايي دارند. برداشتهاي مختلف معلمان از مفهوم تدريس مي تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه ي كار كردن با آنها تأثير مثبت يا منفي بر جاي گذارد. برداشت چند گانه از مفهوم تدريس مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد؛ از مهمترين آنها ضعف دانش پايه و اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از ديدگاههاي مختلف تربيتي است. گاهي آشفتگي و اغتشاش در درك مفاهيم تربيتي به حدي است كه بسياري از كارشناسان، معلمان و دانشجويان اين رشته مفاهيمي چون پرورش، آموزش ،تدريس و حرفه آموزي را يكي تصور مي كنند وبه جاي هم به كار مي برند. اين مفاهيم اگر چه ممكن است در برخي جهات وجوه مشترك و در هم تنيده داشته باشند، اصولاً مفاهيم مستقلي هستند و معناي خاص خود را دارند.
پرورش يا تربيت «جرياني است منظم و مستمر كه هدف آن هدايت رشد جسماني، شناختي، اخلاقي و اجتماعي يا به طور كلي رشد همه جانبه شخصيت دانش آموزان در جهت كسب و درك معارف بشري و هنجارهاي مورد پذيرش جامعه و نيز كمك به شكوفا شدن استعداد آنان است » (سيف ،1379 ، 28 ). بر اساس چنين تعريفي پرورش يك نظام است، نظامي كه كاركرد اساسي اش شكوفا كردن استعداد و تربيت شهرونداني است كه هنجارهاي مورد پذيرش جامعه راكسب كنند و متعهد به ارزشهاي آن باشند. حتي بسياري از صاحب نظران تربيتي كاركردي فراتر از كاركرد ذكر شده براي پرورش قائلند و معتقدند كه القاي ارزشها و سنتها و اخلاقيات پذيرفته شده جامعه به افراد يكي از قديمي ترين ديدگاه پرورشي است، به جاي چنين كاركردي، نظام تربيتي بايد رشد مهارتهاي شناختي از قبيل تفكر انتقادي، تحليل ارزشها و مهارتهاي گروهي را در كانون كاركردهاي خود قرار دهد تا زمينه ي مردم سالاري در جامعه فراهم شود. (ميلر، 1983) گروهي ديگر نيز بر اين باورند كه نظام تربيتي بايد عامل تغيير و تحول اجتماعي باشد. (فريره، 1972)

فهرست مطالب:
مقدمه    
روش كنفـــــرانس (گــــرد هم آيي)     
روش شاگــــرد ـ استــــادي    
روش چند حســـي (مختلط)     
روش حل مسئلــــه    
روش پـــــروژه اي    
شيــــــوه سخنــــــراني      
شيوه بازگويـــي    
شيـــــوه پــــرسش و پاســـــخ    
 شيوه تمــــريني    
شيـــــوه بحثــــي    
شيــــوه نمايشــــي    
شيــــوه آزمايشـــي ( روش اجرا كردن يا يادگيري بوسيله عمل )    
شيــــوه گـــــردش علمـــــي    
روش كارگاهـــــــي    
روش تدريس كارگاهـــــي    
الگـــــوي دريافت مفهـــــوم    
الگـــوي آمــــوزش كاوشگــــري    
الگـــوي پيش سازمـــان دهنـــده    
الگوي يادسپاري    
الگوي كاوشگري علمي    
الـگــــوي تدريس غيـــــر مستقيم    
الگــــوي آگاهي يابي    
الگــــوي آمــــوزش آزمايشگاهــــي    
الگـــوي كاوشگـــــري علـــوم اجتماعـــــي    
الگـــوي يادگيـــــــري در حد تسلط آمـــــــوزش مستقيـــم
(نظــــريه اجتماعــــي يادگيــــري)    
الگـــوي آمــــوزش براي رشد مفهــــوم و مهـــارت    
منابع

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تبلیغات

    کاربران ویژه
    mahdi

    آمار سایت
  • کل مطالب : 951
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 29
  • تعداد اعضا : 7464
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 138
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 362
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,011
  • بازدید ماه : 3,011
  • بازدید سال : 108,763
  • بازدید کلی : 1,364,704
  • کدهای اختصاصی

    مبلغ به ریال :

    نام و نام خانوادگی:

    ایمیل:

    X بستن تبلیغات
    بنر حمایت از سایت فنی

    تبلیغات